Oblačno
Bratislava
Milan
27.11.2024
Exkluzívny prieskum AKO pre JOJ 24: Mali predvolebné diskusie vplyv na vašu voľbu?
Zdielať na

Exkluzívny prieskum AKO pre JOJ 24: Mali predvolebné diskusie vplyv na vašu voľbu?

BRATISLAVA / Respondenti mali odpovedať na otázky týkajúce sa ich rozhodovania o voľbe politickej strany pred voľbami. Prieskumy boli realizované agentúrou AKO pre JOJ 24.

AKO pre JOJ 24

​Respondenti mali uviesť obdobie, v ktorom sa rozhodli pre voľbu politickej strany. Z exkluzívneho prieskumu agentúry AKO pre JOJ 24 vyplýva, že väčšina opýtaných (60,9 %) sa rozhodla, ktorú stranu voliť, pred viac ako 3 týždňami. 15,0 % respondentov nevedelo alebo nechcelo odpovedať. 7,6 % uviedlo, že sa rozhodli pred 2-3 týždňami. 6,9 % opýtaných sa rozhodli pred týždňom. 6,2 % respondentov sa rozhodlo v posledných dvoch dňoch a 3,5 % počas posledných 3-7 dní. 

AKO pre JOJ 24

Opýtaní mali tentoraz uviesť, či sledovali v posledných troch týždňoch predvolebné politické besedy v televízii, rozhlase alebo videobesedy na online verziách novín. Z exkluzívneho prieskumu agentúry AKO pre JOJ 24 vyplýva, že najviac respondentov sledovalo politické besedy na RTVS (46,8 %), druhé miesto obsadila TV Markíza (45,1 %), tretie miesto patrí TV JOJ a JOJ 24 (42,9 %). Nasleduje TA3 (40,6 %), Rádio Expres (22,6 %), Rádio Slovensko (20,0 %) a videobesedy na online verziách novín uviedlo 21,4 % respondentov. 

AKO pre JOJ 24

​​Respondenti mali uviesť, či zmenili svoje rozhodnutie o tom, koho budú voliť, po pozretí predvolebných besied. Z exkluzívneho prieskumu agentúry AKO pre JOJ 24 vyplýva, že až 38,3 % opýtaných besedy neovplyvnili v rozhodovaní. 24,2 % opýtaných uviedlo, že ich besedy utvrdili v rozhodnutí, ktorú stranu budú voliť. 15,6 % respondentov tvrdí, že zmenili svoje rozhodnutie, lebo ich presvedčil predstaviteľ strany, ktorú chcú teraz voliť, hoci predtým chceli voliť inú. 10,9 % zmenilo rozhodnutie, lebo ich sklamal predstaviteľ ich pôvodnej strany, ktorú plánovali voliť. 5,5 % opýtaných zostalo pri rovnakej strane, ale besedy im pomohli vybrať mená na zakrúžkovanie. 5,5 % nevedelo alebo nechcelo odpovedať. 

AKO pre JOJ 24

​Opýtaní mali tentokrát uviesť, či sa podľa nich darilo alebo nedarilo v diskusiách predstaviteľovi strany, ktorú chcú voliť. Z exkluzívneho prieskumu agentúry AKO pre JOJ 24 vyplýva, že 48,8 % si myslí, že sa ich predstaviteľovi darilo pomerne dobre. Podľa 27,3 % respondentov sa ich predstaviteľovi darilo veľmi dobre. 18,8 % opýtaných tvrdí, že ich predstaviteľ mal rezervy a mohol byť lepší a 1,2 % uviedlo, že sa im nedarilo. 

AKO pre JOJ 24

Odpovede opýtaných nájdete v galérii aj podľa veku, či vzdelania.

Súvisiace články

Najčítanejšie