Polojasno
Bratislava
Elvíra
21.11.2024
Exkluzívny prieskum agentúry AKO pre TV JOJ 24: Chceme voliť aj cez internet?
Zdielať na

Exkluzívny prieskum agentúry AKO pre TV JOJ 24: Chceme voliť aj cez internet?

BRATISLAVA / Respondenti mali uviesť, že ak by existovala bezpečná možnosť voliť elektronicky cez internet, či by ju využili. Z exkluzívneho prieskumu agentúry AKO pre reláciu Volebná encyklopédia Slovenska vyplýva, že väčšina opýtaných (60,1 %) by využila možnosť voliť cez internet. Z výsledkov plynie, že sem patria najmä muži, vzdelanejší ľudia do 49 rokov s trvalým bydliskom v Bratislavskom a Košickom kraji a voliči strán Progresívne Slovensko, Demokrati, SaS, Modrí, Most-Híd a hnutia SME RODINA, nadpriemerne aj voliči strany KDH a koalície OĽANO+ KÚ + Za Ľudí. 39 % respondentov uviedlo, že by nevyužili možnosť voliť cez internet a 0,9 % respondentov nevedelo posúdiť.

  • Celkom 60,1 % opýtaných uviedlo, že by využili možnosť voliť elektronicky, teda cez internet:

    • 42,7 % uviedlo, že by ju určite využili,

    • 17,4 % uviedlo, že by asi využili možnosť voliť cez internet.

  • Celkom 39 % odpovedalo, že by nevyužili možnosť voliť cez internet:

    • 29,5 % uviedlo, že by ju určite nevyužili,

    • 9,5 % uviedlo, že by asi nevyužili možnosť voliť cez internet.

  • 0,9 % respondentov nevedelo posúdiť.

    AKO pre JOJ 24

  • Tí, ktorí odpovedali, že by využili možnosť voliť cez internet, sú mierne nadpriemerne:

    • Muži;

    • Ľudia do 49 rokov;

    • Vzdelanejší (SŠ s maturitou a VŠ vzdelaní);

    • Ľudia s trvalým pobytom v Bratislavskom a Košickom kraji.

    • Výrazne nadpriemerne voliči strán Progresívne Slovensko, Demokrati, SaS, Modrí, Most-Híd a hnutia SME RODINA, nadpriemerne aj voliči strany KDH a koalície OĽANO+ KÚ + Za Ľudí.

Odpovede podľa volebných preferencií: 

AKO pre JOJ 24

​​​​​Odpovede podľa sociodemografických kategórií:

​​Agentúra AKO robila telefonický prieskum na vzorke tisíc ľudí starších ako 18 rokov v dňoch 5. – 11. septembra 2023. Respondenti neboli oboznámení s tým, kto je zadávateľ prieskumu.

Pozrite si aktuálny vývoj volebných preferencií podľa merania agentúry AKO: 

Súvisiace články

Najčítanejšie