Oblačno
23°
Bratislava
Iľja
20.7.2024
Exkluzívny prieskum agentúry AKO pre TV JOJ 24: Má vláda viac investovať do propagácie Slovenska v zahraničí?
Zdielať na

Exkluzívny prieskum agentúry AKO pre TV JOJ 24: Má vláda viac investovať do propagácie Slovenska v zahraničí?

Zdroj: TASR

BRATISLAVA / Respondenti mali uviesť, či by podľa nich budúca vláda mala alebo nemala investovať viac do propagácie Slovenska v zahraničí. Z exkluzívneho prieskumu agentúry AKO pre reláciu Volebná encyklopédia Slovenska vyplýva, že približne traja zo štyroch respondentov (77,3 %) si myslí, že budúca vláda by mala investovať. Z výsledkov plynie, že sem patria najmä 18-33 roční vzdelanejší ľudia s trvalým bydliskom v Trenčianskom, Banskobystrickom a Prešovskom kraji, voliči strán PS (93 % voličov PS) a SaS (84 %). Celkom 18,5 % respondentov si myslí, že budúca vláda by nemala investovať viac do propagácie Slovenska v zahraničí.

Odpovede všetkých respondentov: 

Celkom 77,3 % si myslí, že budúca vláda by mala investovať viac do propagácie Slovenska v zahraničí:
• 39,2 % si myslí, že by určite mala,
• 38,1 % uviedlo, že by asi mala investovať viac do propagácie Slovenska v zahraničí.

Celkom 18,5 % respondentov si myslí, že budúca vláda by nemala investovať viac do propagácie Slovenska v zahraničí:
• 8,1 % si myslí, že by určite nemala,
• 10,4 % uviedlo, že by asi nemala investovať viac do propagácie Slovenska v zahraničí,
• 4,1 % respondentov nevedelo posúdiť a 0,1 % nechcelo odpovedať.

AKO pre JOJ 24

Tí, ktorí si myslia, že budúca vláda by mala investovať, sú nadpriemerne:
• 18- až 33-roční;
• Vzdelanejší (SŠ s maturitou a VŠ);
• Ľudia s trvalým bydliskom v Trenčianskom, Banskobystrickom a Prešovskom kraji;
• Občania inej národnosti ako slovenskej alebo maďarskej;
• Voliči strán PS (93 % voličov PS) a SaS (84 %).

Odpovede podľa volebných preferencií: 

AKO pre JOJ 24

​​​Odpovede podľa sociodemografických kategórií:

​​​​​​​​​​Agentúra AKO robila telefonický prieskum na vzorke tisíc ľudí starších ako 18 rokov v dňoch 24. – 28. júl 2023. Respondenti neboli oboznámení s tým, kto je zadávateľ prieskumu.

Pozrite si aktuálny vývoj volebných preferencií podľa merania agentúry AKO:

Súvisiace články

Najčítanejšie