Exkluzívny prieskum AKO pre TV JOJ: Aký vplyv by mali na voľby Matovičove 500-eurovky?
Máte vypnuté reklamy
Vďaka financiám z reklamy prinášame kvalitné a objektívne informácie. Povoľte si prosím zobrazovanie reklamy na našom webe. Ďakujeme, že podporujete kvalitnú žurnalistiku.
Zdroj: TASR
BRATISLAVA / Momentálne je v parlamente predložený návrh zákona, že každý občan, ktorý by išiel voliť, by za účasť dostal 500 eur alebo nejakú podobnú sumu. Respondenti mali uviesť, ako by finančná odmena za účasť na voľbách ovplyvnila ich rozhodnutie ísť voliť a rozhodnutie koho voliť. Z prieskumu Agentúry AKO pre reláciu Na hrane vyplýva, že odmena by presvedčila hlavne voličov, ktorí zvyknú odpovedať, že nevedia, koho by v súčasnosti volili (až 84 % z nich by išlo za odmenu voliť), z respondentov odpovedajúcich pri klasických preferenciách, že nepôjdu voliť, by odmena motivovala 40,3 %.
Odpovede všetkých respondentov:
-
10,8 % opýtaných by voliť v takomto prípade nešli, alebo nevedeli alebo nechceli odpovedať.
-
89,2 % respondentov by voliť išli.
AKO/TV JOJ
Pri podrobnejšej analýze sa ukázalo, že:
-
65,8 % by napriek odmene volilo stranu, ktorú plánovali.
-
20,1 % by išlo voliť pre odmenu a volili by strany, ktoré im budú v tej chvíli sympatické.
-
3,1 % uviedlo, že by volili stranu, ktorá vybavila, že za voľby dostanú peniaze.
-
0,2 % uviedlo, že by voliť šli, ale do urny by hodili prázdnu obálku.
-
Zvyšní respondenti by nešli voliť tak či tak (8,1 %), nevedeli (1,8 %) alebo nechceli odpovedať (0,9 %).
AKO/TV JOJ
-
Odmena by presvedčila hlavne voličov, ktorí zvyknú odpovedať, že nevedia, koho by v súčasnosti volili (až 84 % z nich by išlo za odmenu voliť), z respondentov odpovedajúcich pri klasických preferenciách, že nepôjdu voliť, by odmena motivovala 40,3 %.
AKO/TV JOJ
Agentúra AKO robila telefonický prieskum na vzorke tisíc ľudí starších ako 18 rokov v dňoch 7. až 13. marca 2023. Respondenti neboli oboznámení s tým, kto je zadávateľ prieskumu.
AKO/TV JOJ
AKO/TV JOJ