Exkluzívny prieskum agentúry AKO pre TV JOJ 24: Bol by štvordňový pracovný týždeň prospešný pre ekonomiku SR?
Máte vypnuté reklamy
Vďaka financiám z reklamy prinášame kvalitné a objektívne informácie. Povoľte si prosím zobrazovanie reklamy na našom webe. Ďakujeme, že podporujete kvalitnú žurnalistiku.
BRATISLAVA / Respondenti mali uviesť, či by podľa nich bolo alebo nebolo pre ekonomiku Slovenska prospešné, keby bol zavedený štvordňový pracovný týždeň. Z exkluzívneho prieskumu agentúry AKO pre reláciu Volebná encyklopédia Slovenska vyplýva, že viac opýtaných (49,6 %), si myslí, že by nebolo prospešné zavedenie štvordňového pracovného týždňa. 9,2 % respondentov nevedelo posúdiť a 0,3 % nechcelo odpovedať. Celkom 40,6 % respondentov, si myslí, že by toto zavedenie prospešné bolo. Z výsledkov plynie, že sem patria mladší a vysokoškolsky vzdelaní ľudia, obyvatelia Košického, Banskobystrického a Trenčianskeho kraja a voliči strán SME RODINA, KDH, SaS, PS, Republika.
Odpovede všetkých respondentov:
Celkom 40,9 % opýtaných si myslí, že by pre našu ekonomiku bolo prospešné zavedenie štvordňového
pracovného týždňa:
• 14,2 % si myslí, že by bolo určite prospešné,
• 26,7 % uviedlo, že by asi bolo prospešné zaviesť štvordňový pracovný týždeň.
Celkom 49,6 %, si myslí, že by nebolo prospešné zavedenie štvordňového pracovného týždňa:
• 21,6 % si myslí, že by určite nebolo prospešné,
• 28,0 % uviedlo, že by asi nebolo prospešné zavedenie štvordňového pracovného týždňa.
• 9,2 % respondentov nevedelo posúdiť a 0,3 % nechcelo odpovedať.
AKO pre JOJ 24
Tí, ktorí si myslia, že by zavedenie štvordňového pracovného týždňa bolo prospešné, sú mierne nadpriemerne:
• skôr mladší ľudia, najmä opýtaní vo veku 18-33 rokov, ale aj ľudia vo veku 34-49 rokov;
• VŠ vzdelaní;
• obyvatelia Košického, Banskobystrického a Trenčianskeho kraja;
• občania slovenskej národnosti;
• voliči strán SME RODINA, KDH, SaS, PS, Republika.
Odpovede podľa volebných preferencií:
AKO pre JOJ 24
Odpovede podľa sociodemografických kategórií:
Odpovede podľa sociodemografických kategórií
Agentúra AKO robila telefonický prieskum na vzorke tisíc ľudí starších ako 18 rokov v dňoch 5. – 11. septembra 2023. Respondenti neboli oboznámení s tým, kto je zadávateľ prieskumu.