Exkluzívny prieskum agentúry AKO pre TV JOJ 24: Mala by budúca vláda investovať do modernizácie slovenskej armády?
Máte vypnuté reklamy
Vďaka financiám z reklamy prinášame kvalitné a objektívne informácie. Povoľte si prosím zobrazovanie reklamy na našom webe. Ďakujeme, že podporujete kvalitnú žurnalistiku.
BRATISLAVA / Respondenti mali uviesť, či by podľa nich budúca vláda mala investovať do modernizácie slovenskej armády. Z exkluzívneho prieskumu agentúry AKO pre reláciu Volebná encyklopédia Slovenska vyplýva, že väčšina respondentov si myslí, že budúca vláda by mala investovať do modernizácie slovenskej armády. Z výsledkov vyplýva, že sem patria najmä muži, ľudia do 50 rokov, respondenti s VŠ vzdelaním, ale aj SŠ vzdelaním s maturitou, ľudia s trvalým bydliskom v Banskobystrickom, Trnavskom kraji a voliči strán PS, KDH, SaS, Koalície OĽANO a priatelia, strany SME RODINA. Približne každý štvrtý respondent si myslí, že budúca vláda by nemala investovať do modernizácie slovenskej armády.
Odpovede všetkých respondentov:
Celkom 66,7 % respondentov si myslí, že budúca vláda by mala investovať do modernizácie slovenskej armády:
• 33,2 % si myslí, že by určite mala,
• 33,5 % uviedlo, že by asi mala investovať do modernizácie slovenskej armády.
Celkom 26,8 % si myslí, že budúca vláda by investovať nemala:
• 12,4 % si myslí, že by určite nemala,
• 14,4 % uviedlo, že by asi nemala investovať do modernizácie slovenskej armády,
• 6,1 % respondentov nevedelo posúdiť a 0,4 % nechcelo odpovedať.
AKO pre JOJ 24
Tí, ktorí si myslia, že budúca vláda by mala investovať do modernizácie slovenskej armády sú nadpriemerne:
• Muži;
• Ľudia do 50 rokov;
• Respondenti s VŠ vzdelaním, ale aj SŠ vzdelaním s maturitou;
• Ľudia s trvalým bydliskom v Banskobystrickom, Trnavskom, Bratislavskom, Žilinskom a Trenčianskom kraji;
• Voliči strán PS, KDH, SaS, Koalície OĽANO a priatelia, strany SME RODINA.
Odpovede podľa volebných preferencií:
AKO pre JOJ 24
Odpovede podľa sociodemografických kategórií:
Odpovede podľa sociodemografických kategórií
Agentúra AKO robila telefonický prieskum na vzorke tisíc ľudí starších ako 18 rokov v dňoch 24. – 28. júl 2023. Respondenti neboli oboznámení s tým, kto je zadávateľ prieskumu.