Štúdio 24: Black Friday a "výhodné" akcie
Máte vypnuté reklamy
Vďaka financiám z reklamy prinášame kvalitné a objektívne informácie. Povoľte si prosím zobrazovanie reklamy na našom webe. Ďakujeme, že podporujete kvalitnú žurnalistiku.
BRATISLAVA / Black Friday bude síce až o 3 týždne 28. novembra, no viaceré e-shopy naň lákajú už v predstihu. Dávajte si však pozor. Ak budete chcieť zľavy využiť, nezabudnite, že v tomto čase sa aktivizujú aj podvodníci, ktorí sa snažia získať údaje k platobným kartám a bankovým účtom. O tomto sa rozprávala moderátorka JOJ24 Iveta Krupová s riaditeľom Inštitútu moderného spotrebiteľa Filipom Kužmom.
Najväčší nákupný sviatok roka, Black Friday, klope na dvere. Oficiálne štartuje 28. novembra, no e-shopy už teraz lákajú na zľavy. Riaditeľ Inštitútu moderného spotrebiteľa Filip Kužma upozorňuje na riziká a prezrádza, ako sa nenechať nachytať. Black Friday, pôvodne piatok po americkom Dni vďakyvzdania, kedy sa rozbieha predvianočná nákupná horúčka, sa udomácnil aj na Slovensku. Hoci je ešte viac ako tri týždne do konca novembra, reklamné kampane nás už teraz zaplavujú zo všetkých strán.
Slováci milujú Black Friday
Napriek tomu prieskumy ukazujú, že Slováci Black Friday milujú. Až 52% z nich plánuje využiť špeciálne ponuky a takmer polovica (45%) považuje tento čas za najlepší na nákupy. Zaujímavé je, že takmer tretina (29%) respondentov uviedla, že plánuje nakupovať počas Black Friday, aj keď ešte nevedia čo. „Vidíme tu určitú mieru takéhoto impulzívneho nakupovania," hovorí Kužma. „Bojíme sa, že nám ujde vlak s tou najlepšou ponukou, tak len si tak chceme niečo uchmatnúť."
Slováci sú počas Black Friday ochotní minúť priemerne 216 eur. To je viac ako Nemci (211 eur), no stále výrazne menej ako Američania (429 eur).
Viac sa dozviete vo videu.