Rozhovory 24: Zrážka vlakov pri Pezinku
Máte vypnuté reklamy
Vďaka financiám z reklamy prinášame kvalitné a objektívne informácie. Povoľte si prosím zobrazovanie reklamy na našom webe. Ďakujeme, že podporujete kvalitnú žurnalistiku.
BRATISLAVA / Zrážka dvoch vlakov v Pezinku bola už druhou zrážkou vlakov na Slovensku v priebehu mesiaca. Oprava trate po nehode vlakov pri Pezinku potrvá tri až štyri dni. O tom, čo môže viesť k opakovaniu nehody v železničnej doprave v takom krátkom čase, sa rozprávali moderátori Ranných novín s odborníkom na železničnú dopravu Jiřím Kubáčkom.
Tak ako aj pred mesiacom, tak aj teraz prešiel rušňovodič na červenú, a to nie niečo čo sa podľa odborníka nestrpí. "Otázne je, že či pri tom rozsahu vlakovej dopravy, ktorý na Slovensku narástol za posledných pár rokov dosť podstatne, či sa spravili všetky opatrenia a či robia železničné spoločnosti všetky opatrenia, ktoré sú potrebné na to, aby sa systémovo takýmto veciam zabránilo," dodal.
Podľa Kubáčka je problém aj v komunikácii. "Koordinácia železničného sektora u nás na Slovensku sa deje tak, že ministerstvo dopravy pozoruje samopád, ktorý sa deje na železnici a nič s tým nerobí, že Železnice Slovenskej republiky síce modernizujú koridor z Bratislavy do Žiliny na 160 kilometrov za hodinu, ale dlho sa tam jazdí 120, pretože spoločnosť nevedela, že na to bude potrebovať lokomotívy. Železnice Slovenskej republiky urobili konečne ETCS z Bratislavy až po Žilinu a ZSSK na to nemá vozidlá, ktoré by tam nasadila," dopĺňa.
Celý rozhovor s odborníkom na železničnú dopravu Jiřím Kubáčkom si môžete pozrieť vo videu.